Jeres budget skal være i balance. Det betyder, at den husleje, I betaler i jeres afdeling også skal bruges i jeres afdeling*. Der er ingen, der skal tjene på huslejen.
Det betyder omvendt også at afdelingen selv skal spare op til den vedligeholdelse, der er nødvendig for at boligerne fortsat kan forblive attraktive at udleje.
Udgifterne kan groft opdeles i følgende:
- Faste udgifter er skatter, lån og afgifter, som vi ikke kan gøre noget ved
- Opsparingen (henlæggelser) skal bruges til planlagt vedligeholdelse.
- Fællesudgifter er det I deler. For eksempel vaskeriet og gårdlys
- Drift og service er alt det, ejendomsfunktionærerne laver
- I budgettet er der også sat penge af til fællesskabet. Og her har I et rådighedsbeløb, som I kan bruge i afdelingen.
Vi vil opfordre jer til at gennemgå budgettet sammen med administrationen.
* Alle husstande betaler et administrationsgebyr til Plus Bolig, som dækker udgifterne til den fælles administration og de funktioner, som er nødvendige for at vi alle sammen kan overholde regler og love. Samt at vi kan lave fælles løsninger til gavn for alle.