Denne side er lavet til alle jer, der har taget et ansvar og sidder i en afdelingsbestyrelse.
Afdelingsbestyrelsen vigtigste opgave er at varetage afdelingens og alle beboernes interesser. Det gør I ved at arbejde konstruktivt med de beslutninger, som afdelingsmødet træffer, og være i dialog med Plus Boligs administration.
I kan altså ikke selv træffe beslutninger på vegne af afdelingen, men til gengæld får I stor viden om afdelingens økonomi og drift og bliver beboernes ambassadører. I kan også stille forslag på afdelingsmødet og derved få jeres ideer gennemført (læs mere under 'Regler og rettigheder').
Arbejdet i afdelingsbestyrelsen er ulønnet og frivilligt. Men afdelingsmødet kan sætte penge af i budgettet, som I råder over. Det er penge som efter afdelingsmødets godkendelse kan gå til for eksempel fællesarrangementer, kurser og mødeudgifter (læs mere under 'Arbejdet er frivilligt').
Vi har samlet gode råd, tjeklister og inspiration til jeres arbejde her på siden. Mangler der noget, der kunne hjælpe jer med bestyrelsesopgaverne, så kontakt os endelig.
Vi er sammen om Plus Bolig.
-
Generel information til beboere
Her er der hjælp og gode råd til alle, der bor i Plus Bolig. Del gerne med jeres beboere.
Hjælp til beboere -
BL – Danmarks Almene Boliger
Her finder du en masse information om regler, råd og nyheder målrettet almene boligorganisationer.
Gå til BL's hjemmeside -
Få hjælp af Plus Boligs administration eller drift
Vores medarbejdere i administrationen og driften er klar til at hjælpe jer i afdelingsbestyrelsen.
Kontakt os