A og B-ordning Skip til hoved indholdet

Der er forskel på, hvordan boligerne er vedligeholdt ved indflytning.

A- og B-ordningerne


I forbindelse med din indflytning vil der være forskel på boligens stand, afhængigt af, hvilken ordning – A eller B – der er valgt i din afdeling.


Det fremgår af vedligeholdelsesreglementet om din bolig vedligeholdes efter A- eller B-ordningen. Det er beboerne i din afdeling, som på afdelingsmødet beslutter, hvilken vedligeholdelsesordning der skal gælde i afdelingen.

A-ordning

Flytter du ind i en bolig med A-ordning, kan du forvente, at boligen er i god og ordentlig stand med nymalede lofter og vægge.

Til gengæld står du selv for vedligeholdelsen, så længe du bor i boligen.

B-ordning

Flytter du ind i en bolig med B-ordning, har den tidligere lejer indbetalt til boligens vedligeholdelseskonto, som du kan bruge til at istandsætte/male ved indflytning.

Folder om vedligeholdelse

Læs mere om A- og B-ordningen samt reglerne om vedligeholdelse af din bolig i folderen her fra BL

Vedligeholdelsesreglementet

Du får vedligeholdelsesreglementet tilsendt sammen med din huslejekontrakt inden indflytning. Du kan også finde det på Min side