I vælger selv, hvordan I vil mødes
Arbejdet i afdelingsbestyrelsen er frivilligt. Derfor vælger I også selv, hvordan og hvor tit I mødes.
Selv om formen er fri – så er det en god ide, at I får lavet en forretningsorden, der sætter rammerne for jeres arbejde og som I er enige om. På den måde er I sikre på, at I kommer omkring alle emner, og at alle medlemmer i bestyrelsen bliver hørt.
- Lav en forretningsorden for jeres arbejde. Husk, at forretningsordenen skal gennemgås og godkendes efter afdelingsmødet (når der kommer nye medlemmer i bestyrelsen). Nedenfor kan I hente en skabelon, som I kan tilpasse.
- Dagsorden for jeres bestyrelsesmøder skal gøres tilgængeligt for afdelingens beboere samtidigt eller kort tid efter, at I indkalder til mødet. Sender I dagsordenen til info@plusbolig.dk, lægger administrationen den på MinSide.
- I skal også lave et beslutningsreferat fra mødet. Vær opmærksom på, at der kan være dele af referatet, som ikke kan offentliggøres på grund af personfølsomme oplysninger. Send referatet til administrationen senest 4 uger efter bestyrelsesmødet, så sørger de for, at den offentlige del bliver lagt på MinSide.
Skabeloner til jeres møder
Tilpas og brug skabelonerne, så de passer til jeres arbejde.