Lejebetingelser for fælleshuset Præstemarken 46 B Generelt: Fælleshuset kan lejes af personer, der er over 19 år. Fælleshuset kan dog IKKE lejes af eksterne til studenterfest/klassefest. Festen skal holdes indendørs og fælleshuset er røgfrit. Bor man i internt i afdelingen kan man booke huset 1 år frem i tid, alle øvrige kan booke fælleshuset ½ år frem i tid. Lejer er indforstået med, at den for afdelingen gældende husorden også gælder fælleshuset, og lejer har ansvaret for, at denne overholdes. Fælleshuset må ikke anvende til kommercielt brug, herunder salg af div. ting, med mindre andet er aftalt. Nøgleudlevering og brugsret: Nøglen udleveres på teamkontoret, i tidsrummet for teamets kontortid, mod forevisning af gyldig lejekontrakt. Udlevering af nøglen finder som udgangspunkt sted dagen før lejeperioden starter, dog fredag hvis lejen er søndag eller mandag. Her kan dog indgås særlige aftaler. Ved leje af fælleshuset har lejer brugsretten til huset inden for den aftalte tidsperiode, hvilket er fra kl. 10.00 til næste dag kl. 09.00 (klar til rengøring kl. 7.00 og værelser kl. 09.00) med mindre andet er aftalt. Inventar/service: Der er service til 75 personer pr. sal. Huset er 168 m2 og der må af sikkerheds-/brandmæssige hensyn max befinde sig 75 personer pr. sal på samme tid. Er der max antal personer i lokalet (2x75) skal den bordopstilling, som er godkendt af brandtilsynet, altid anvendes, Se oplag i lokalerne. Fælleshuset indeholder et køkken med køleskab, fryser, komfur, ovn og opvaskemaskine. Se i øvrigt vedlagte inventarliste. Lejer har selv ansvaret for at medbringe viskestykker, karklude, håndklæder m.m. Der vil være toiletpapir og sæbe på toiletterne samt opvaskemiddel og opvaskemaskinen tager slev sæbe og afspændingsmiddel. Det er en god ide, at lejer gennemgår inventar, service m.m. og noterer eventuelle mangler. Hvis der ikke noteres eventuelle mangler overtager lejer det fulde ansvar. Leje og depositum: Beboer i Plus Bolig: Depositum opkræves på reservationstidspunkt ved førstkommende huslejeopkrævning og lejen for brugen af fælleslokalet opkræves 30 dage før lejetidspunktet over huslejeopkrævningen. Tilbagebetaling af depositum foretages efter endt lejeperiode over huslejeopkrævningen. Afregning og godkendelse for returnering af depositum, der foretages senest den 20. i måneden afregnes til den 1. i førstkommende måned. Ekstern lejer af fælleslokale: Leje og depositum opkræves på reservationstidspunktet ved kortbetaling. Tilbagebetaling af depositum foretages senest 30 dage efter endt lejeperiode. Tilbagebetalingen sker til det kort som betalingen for fælleslokalet er foretaget med. Afmeldning/ophævelse af lejekontrakt:_ Såfremt reservationen ønskes annulleret efter fortrydelsesretten på 14 dage, skal dette ske skriftlig til udlejer. Afmeldes reservation senest 30 dage inden dato for lejeperiodens start, vil lejer få refunderet 50 % af det samlede lejebeløb samt depositum. Afmeldes reservationen færre end 30 dage før dato for lejeperiodens start, er det kun depositum der bliver refunderet. Aflevering af fælleslokalet: Oprydning/rengøring: • Affald skal sorteres i de rette molokker, som findes ved opkørsel til fælleshuset, Præstemarken 41-55. Ved henkast af afflad opkræves et gebyr på 250 kr. • Lokalerne skal være ryddet og inventar skal være stillet på plads som det stod ved modtagelsen. Stolene skal ikke stilles op på bordene • Alle gulve fejes/støvsuges • Køleskabe og fryser tømmes og aftørres • Ovn, komfur og mikrobølgeovn rengøres (husk plader og riste) • Alt service rengøres og anbringes på de anviste pladser • Opvaskemaskinen tømmes og filtre renses • Termokander tømmes og rengøres Ved mangelfuld oprydning og rengøring tilbagebetales depositum ikke, og der tilkaldes rengøringsselskab på lejers regning. Det fulde depositum tilbagebetales til lejer efter endt leje, såfremt lejebetingelserne ved leje af fælleshuset er opfyldt. Hvis der er mangler eller skader, som er forårsaget af lejer, vil omkostningerne hertil blive fratrukket det indbetalte depositum. Ligeledes har udlejer ret til at opkræve ekstra betaling fra lejer, hvis omkostningerne til udbedring af skader eller mangler, som lejer har ansvaret for, overstiger det indbetalte depositum. Samtidig er lejer indforstået med at dække eventuelle lejetab, hvis skaderne eller manglerne medfører, at fælleshuset ikke kan udlejes til anden side. Alarm og nøgler: Efter lejeperiodens ophør afleveres nøglen i postkassen, Præstemarken 59, eller på teamkontoret. Alarm til fælleshuset fungerer således: Den lille sorte alarmbrik føres langsomt og tæt forbi displayet i alarmterminalen lige inden for døren, der lyder et bip, og der står i displayet: (alarm frakoblet eller alarm tilkoblet), en lampe i displayet skifter fra rød til grøn hver gang man fører brikken forbi, enten frakobles alarmen eller tilkobles alarmen. Der skal ikke trykkes nogen kode. Teknisk info: Ved fejlalarm: Ring 76 117 117. Opgiv navn og adresse fra lejekontrakten samt kodeord: Fælleshus. Ved alarm forårsaget af lejer, hæfter lejeren for udgifterne til vagtcentralen (firma pris) Vigtig: Alle døre og vinduer skal være lukket inden alarmen slås til. Parkering: Der henvises til at gæster benytter parkeringspladserne ved fælleshuse. Musik: Det er ifølge politivedtægten ikke tilladt at spille musik for åbne døre og vinduer. Musik skal ophøre senest kl. 01.30. Handlinger/adfærd der er til gene for beboerne, genboer og afdelingens image, er ikke tilladt. Lydindikator: Ved afspilning af musik med for høj lydstyrke, niveau 3 (rødt øre og advarselssymbolet lysende konstant i mere end 35 sekunder), vil en kraftig flash begynde at blinke, og strømmen bliver afbrudt, strømmen tilkobles automatisk igen efter nogle minutter. Ventilation: Ventilationsanlægget er forsynet med aircondition. Hvis alle vinduer og døre ikke er holdt lukket, virker aircondition ikke og temperaturen vil stige. Derfor er det vigtig at holde alle døre og vinduer lukkede. Kontaktperson: Nødtelefon nr. 22 249 671. Dette nummer må kun anvendes ved alvorlig teknisk problem. Ved utilsigtede opkald fratrækkes kr. 800,- af det indbetalte depositum. Skulle der opstå problemer under lejeperioden kontaktes en fra afdelingsbestyrelsen.