Lejebetingelser for fælleshuset Vegavej 78 Generelt: Fælleshuset kan lejes af personer, der er over 25 år. Fælleshuset kan dog IKKE udlejes til ungdomsfester. Fælleshuset er røgfrit. Lejer er indforstået med, at den for afdelingen gældende husorden også gælder fælleshuset, og lejer har ansvaret for, at denne overholdes. Fælleshuset må ikke anvende til kommercielt brug, herunder salg af div. ting, med mindre andet er aftalt. Fælleshuset lejes ikke ud følgende dage: Fastelavn, Sank Hans og 1. advent - der har bestyrelsen lokalet. Lejes huset i forbindelse med begravelser, er det gratis for afdelingens beboere. Nøgleudlevering og brugsret: Nøglen udleveres på teamkontoret, Præstemarken 59, 9000 Aalborg, i tidsrummet for teamets kontortid, mod forevisning af gyldig lejeaftale/kvittering. Udlevering af nøglen finder som udgangspunkt sted dagen før lejeperioden starter, dog fredag hvis lejen er søndag eller mandag. Her kan dog indgås særlige aftaler. Ved leje af fælleshuset har lejer brugsretten til huset inden for den aftalte tidsperiode, hvilket er fra kl. 10.00 til næste dag kl. 09.00 med mindre andet er aftalt. Inventar/service: Der er service til 75 personer pr. sal. Huset er 88 m2 og der må af sikkerheds-/brandmæssige hensyn max befinde sig 75 personer i huset på samme tid. I rengøringsrummet står 2 ekstra borde og 2 børnestole. Fælleshuset indeholder et køkken med køleskab, fryser, komfur, ovn og opvaskemaskine. Lejer har selv ansvaret for at medbringe viskestykker, karklude, håndklæder m.m. Der vil være toiletpapir og sæbe på toiletterne samt opvaskemiddel og opvasketabs i køkkenet. Det er en god ide, at lejer gennemgår inventar, service m.m. og noterer eventuelle mangler. Hvis der ikke noteres eventuelle mangler overtager lejer det fulde ansvar. Leje og depositum: Beboer i Plus Bolig: Depositum opkræves på reservationstidspunkt ved førstkommende huslejeopkrævning og lejen for brugen af fælleslokalet opkræves 30 dage før lejetidspunktet over huslejeopkrævningen. Tilbagebetaling af depositum foretages efter endt lejeperiode over huslejeopkrævningen. Afregning og godkendelse for returnering af depositum, der foretages senest den 20. i måneden afregnes til den 1. i førstkommende måned. Ekstern lejer af fælleslokale: Leje og depositum opkræves på reservationstidspunktet ved kortbetaling. Tilbagebetaling af depositum foretages senest 30 dage efter endt lejeperiode. Tilbagebetalingen sker til det kort som betalingen for fælleslokalet er foretaget med. Afmeldning/ophævelse af lejekontrakt:_ Såfremt reservationen ønskes annulleret efter fortrydelsesretten på 14 dage, skal dette ske skriftlig til udlejer. Afmeldes reservation senest 30 dage inden dato for lejeperiodens start, vil lejer få refunderet 50 % af det samlede lejebeløb samt depositum. Afmeldes reservationen færre end 30 dage før dato for lejeperiodens start, er det kun depositum der bliver refunderet. Aflevering af fælleslokalet: Oprydning/rengøring: •Alle gulve fejes/støvsuges og rengøres med moppen •Stole og borde rengøres og sættes på plads (se evt. plantegning) •Skraldespande tømmes og der sættes nye poser i (husk toiletspand) •Køleskabe og fryser tømmes og rengøres •Ovn, komfur og mikrobølgeovn rengøres (husk plader og riste) •Opvaskemaskinen tømmes og filtre renses •Alt service rengøres og anbringes på anviste pladser •Køkkenvask og køkkenborde rengøres •Toiletter og håndvaske rengøres samt spejl pudses •Der ryddes op på udendørs arealer (affald, flasker og dåser) Ved mangelfuld oprydning og rengøring tilbagebetales depositum ikke, og der tilkaldes rengøringsselskab på lejers regning. Det fulde depositum tilbagebetales til lejer efter endt leje, såfremt lejebetingelserne ved leje af fælleshuset er opfyldt. Hvis der er mangler eller skader, som er forårsaget af lejer, vil omkostningerne hertil blive fratrukket det indbetalte depositum. Ligeledes har udlejer ret til at opkræve ekstra betaling fra lejer, hvis omkostningerne til udbedring af skader eller mangler, som lejer har ansvaret for, overstiger det indbetalte depositum. Samtidig er lejer indforstået med at dække eventuelle lejetab, hvis skaderne eller manglerne medfører, at fælleshuset ikke kan udlejes til anden side. Alarm og nøgler: Efter lejeperiodens ophør afleveres nøglerne i brevsprækken Vegavej 78 eller på teamkontoret Præstemarken 59. Der er installeret alarm i fælleshuset. På venstre side af køkkendøren er låsen til alarmen placeret. Alarmen slås fra ved at sætte nøglen fra teamkontoret i og dreje til højre. Lyset går ud, og alarmen er slået fra. Alarmen slås til igen ved at sætte nøglen i og drejes til højre, lyset tændes, og alarmen er slået til igen. Ved fejlalarm ring på telefonnummer: 70 202 220 og oplys navn og mobil nummer. Koden er : 006. Hvis lejer er skyld i udrykning fra alarmfirmaet, vil lejer betale omkostningerne hertil. Vigtig: Alle døre og vinduer skal være lukket, inden alarmen slås til. Musik: Det er ifølge politivedtægten ikke tilladt at spille musik for åbne døre og vinduer. Handlinger/adfærd der er til gene for beboerne, genboer og afdelingens image, er ikke tilladt. Kontaktperson: Skulle der opstå problemer under lejeperioden kan Skadeservice Danmark kontaktes på telefonnummer: 70 112 112 eller en fra afdelingsbestyrelsen.