Lejebetingelser fælleshuset Follingsvej 72: Generelt: Fælleshuset kan lejes af afdelingens beboerne og til personer der er fyldt 18 år. Fælleshuset kan forudbestilles for 1 år ad gangen. Salen kan ikke lejes 1. søndag i advent samt 24. december og 31. december. Lejeaftalen er personlig og fælleshuset må derfor ikke videreudlejes. Fælleshuset og værelserne er røgfrie. Ved leje af fælleshuset kan værelserne være lejet ud til anden side. Vil man sikre sig mod fremmede personer på gangen og på toiletterne, er det nødvendigt at leje værelserne sammen med salen. Lokalet indeholder service til 50 personer. Huset/lokalet er 50 m2, og der må af sikkerheds– og brandmæssige grunde max befinde sig 50 personer i huset på samme tid. Bordopstillingen der er godkendt af brandtilsynet, skal altid anvendes. Lejer er indforstået med, at den husorden, som er gældende for afdelingen, også gælder for fælleshuset, og lejer har ansvaret for, at denne overholdes. Fælleshuset må ikke anvende til kommercielt brug, herunder salg af div. ting, med mindre andet er aftalt. Nøgleudlevering og brugsret: Nøglen udleveres i lejers postkasse af udlejer. Udlevering af nøglen finder som udgangspunkt sted dagen før lejeperioden starter, dog fredag hvis lejen er søndag eller mandag. Her kan dog indgås særlige aftaler. Ved leje af fælleshuset har lejer brugsretten til huset inden for den aftalte tidsperiode, hvilket er fra kl. 10.30 til næste dag kl. 09.00, med mindre andet er aftalt. Inventar/service: Fælleshuset indeholder et køkken med køleskab, fryser, komfur, ovn, og opvaskemaskine samt ekstra rum med komfur, mikrobølgeovn og køleskab. Lejer har selv ansvar for at medbringe viskestykker, karklude, håndklæder m.m. Der vil være toiletpapir og sæbe på toiletterne samt opvaskemiddel og opvasketabs i køkkenet. Det er en god ide, at lejer gennemgår inventar, service m.m. og noterer eventuelle mangler. Hvis der ikke noteres eventuelle mangler, overtager lejer det fulde ansvar. Leje og depositum: Depositum opkræves på reservationstidspunkt ved førstkommende huslejeopkrævning og lejen for brugen af fælleslokalet opkræves 30 dage før lejetidspunktet over huslejeopkrævningen. Tilbagebetaling af depositum foretages efter endt lejeperiode over huslejeopkrævningen. Afregning og godkendelse for returnering af depositum, der foretages senest den 20. i måneden afregnes til den 1. i førstkommende måned. Afmeldning/ophævelse af lejekontrakt:_ Såfremt reservationen ønskes annulleret efter fortrydelsesretten på 14 dage, skal dette ske skriftlig til udlejer. Afmeldes reservation senest 30 dage inden dato for lejeperiodens start, vil lejer få refunderet 50 % af det samlede lejebeløb samt depositum. Afmeldes reservationen færre end 30 dage før dato for lejeperiodens start, er det kun depositum der bliver refunderet. Aflevering af fælleslokalet: Oprydning/rengøring: •Alle gulve fejes/støvsuges og rengøres med moppen. •Vinduer og vindueskarme rengøres. •Stole og borde rengøres og sættes på plads (se plantegning). Stole skal vendes op på bordene. •Skraldespande tømmes og der sættes nye poser i (husk toiletspand) •Køleskab og fryser tømmes og rengøres . •Ovn, komfur og mikrobølgeovn rengøres (husk plader og riste). •Opvaskemaskinen tømmes og filtre renses •Alt service rengøres og anbringes på anviste pladser •Kaffemaskine tømmes, og brugte kaffeposer fjernes samt termokander tømmes og rengøres. •Køkkenvask og køkkenborde rengøres •Toiletter og håndvaske rengøres samt spejl pudses •Der ryddes op på udendørs arealer (affald, flasker og dåser) •Alle vinduer og døre lukkes, døre til Sal, køkken og hoveddør aflåses. 3-punktslås på hoveddør. Håndtag føres op inden nøglen kan drejes i hoveddøren. •Ventilationsanlæg tændes på kontakt ved døren til salen. • Ved mangelfuld oprydning og rengøring tilbagebetales depositum ikke, og der tilkaldes rengøringsselskab på lejers regning. Det fulde depositum tilbagebetales til lejer efter endt leje, såfremt lejebetingelserne ved leje af fælleshuset er opfyldt. Hvis der er mangler eller skader, som er forårsaget af lejer, vil omkostningerne hertil blive fratrukket det indbetalte depositum. Ligeledes har udlejer ret til at opkræve ekstra betaling fra lejer, hvis omkostningerne til udbedring af skader eller mangler, som lejer har ansvaret for, overstiger det indbetalte depositum. Samtidig er lejer indforstået med at dække eventuelle lejetab, hvis skaderne eller manglerne medfører, at fælleshuset ikke kan udlejes til anden side. Teknisk info: Nøgler: Ved lejeperiodens ophør skal nøgle afleveres i postkassen ved fælleshuset eller afleveres på teamkontoret. Ventilation: Ventilationsanlæg tændes på kontakt ved døren til salen. Musik: Det er ifølge politivedtægten ikke tilladt at spille musik for åbne døre og vinduer. Musikken dæmpes og vinduer og døre skal holdes lukket efter kl. 23 ved fester på fredage og lørdage, og ved fester de øvrige dage er tidspunktet kl. 21.30. Handlinger/adfærd der er til gene for beboerne, genboer og afdelingens image, er ikke tilladt. Kontaktperson: Skulle der under lejeperioden opstå problemer i forbindelse med det lejede udstyr, kontaktes en fra afdelingsbestyrelsen. Hvis problemet ikke er af vital betydning for afvikling af festen, kontaktes bestyrelsen først dagen efter i dagtimerne. Skulle der opstå akutte skader uden for normal arbejdstid i lejeperioden kan Skadeservice Danmark kontaktes på telefonnummer: 70 112 112.