Lejebetingelser fælleshuset Hellevangen 53 A + B Generelt: Fælleshuset kan lejes af personer der er fyldt 18 år og bor i en af Plus Boligs afdelinger i Team SØ. Lejeaftalen er personlig og fælleshuset må derfor ikke videreudlejes. Fælleshuset er røgfrit. Hvert lokale indeholder service til 50 personer. Huset/lokalet er 97 m2, og der må af sikkerheds– og brandmæssige grunde max befinde sig 50 personer i huset på samme tid. Bordopstillingen der er godkendt af brandtilsynet, skal altid anvendes. Lejer er indforstået med, at den husorden, som er gældende for afdelingen, også gælder for fælleshuset, og lejer har ansvaret for, at denne overholdes. Fælleshuset må ikke anvende til kommercielt brug, herunder salg af div. ting, med mindre andet er aftalt. Nøgleudlevering og brugsret: Nøglen udleveres på teamkontoret, Hellevangen 51, 9210 Aalborg SØ i teamets kontortid, som du kan finde på vores hjemmeside, plusbolig.dk. Husk at medbringe bookingbekræftelsen. Udlevering af nøglen finder som udgangspunkt sted dagen før lejeperioden starter, dog fredag hvis lejen er lørdag, søndag eller mandag. Der kan dog indgås særlige aftaler. Ved leje af fælleshuset har lejer brugsretten til huset inden for den aftalte tidsperiode, hvilket er fra kl. 10.30 til næste dag kl. 09.00, med mindre andet er aftalt. Inventar/service: Fælleshuset indeholder et køkken med køleskab, fryser, komfur, ovn og opvaskemaskine. Lejer har selv ansvaret for at medbringe viskestykker, karklude, håndklæder m.m. Der vil være toiletpapir og sæbe på toiletterne samt opvaskemiddel og opvasketabs i køkkenet. Det er en god ide, at lejer gennemgår inventar, service m.m. og noterer eventuelle mangler. Hvis der ikke noteres eventuelle mangler, overtager lejer det fulde ansvar. Aflevering af fælleslokalet: Oprydning/rengøring: • Alle gulve fejes/støvsuges og rengøres med moppen • Stole og borde rengøres og sættes på plads (se evt. plantegning) • Skraldespande tømmes og der sættes nye poser i (husk toiletspand) • Køleskabe og fryser tømmes og rengøres • Ovn, komfur og mikrobølgeovn, termokander rengøres (husk plader og riste) • Opvaskemaskinen tømmes og filtre renses • Alt service rengøres og anbringes på anviste pladser • Køkkenvask og køkkenborde rengøres • Toiletter og håndvaske rengøres samt spejl pudses • Der ryddes op på udendørs arealer (affald, flasker og dåser) Ved mangelfuld oprydning og rengøring tilbagebetales depositum ikke, og der tilkaldes rengøringsselskab på lejers regning. Det fulde depositum tilbagebetales til lejer efter endt leje, såfremt lejebetingelserne ved leje af fælleshuset er opfyldt. Hvis der er mangler eller skader, som er forårsaget af lejer, vil omkostningerne hertil blive fratrukket det indbetalte depositum. Ligeledes har udlejer ret til at opkræve ekstra betaling fra lejer, hvis omkostningerne til udbedring af skader eller mangler, som lejer har ansvaret for, overstiger det indbetalte depositum. Samtidig er lejer indforstået med at dække eventuelle lejetab, hvis skaderne eller manglerne medfører, at fælleshuset ikke kan udlejes til anden side. Teknisk info: Alarm og nøgler: Sammen med nøglen bliver udleveret en alarmnøgle. Ved fejlalarm skal ringe på telefonnummer: 70 20 22 20 og oplyse koden: BS samt navn og adresse. Ved lejeperiodens ophør skal nøgle og alarmnøgle afleveres på teamkontoret (Hellevangen 57 A). Vigtig: Alle døre og vinduer skal være lukket, inden nøglerne afleveres. Musik: Det er ifølge politivedtægten ikke tilladt at spille musik for åbne døre og vinduer. Musik må ikke være til gene for naboer og skal ophøre senest kl. 01.00. Handlinger/adfærd der er til gene for beboerne, genboer og afdelingens image, er ikke tilladt. Overnatning må ikke finde sted. Kontaktperson: Skulle der opstå problemer under lejeperioden kontaktes person fra afdelingsbestyrelsen. Skulle der under lejeperioden opstå akutte skader uden for normal arbejdstid kan BELFOR kontaktes på telefonnummer 44 54 37 53.